2007-12-06

Minihelikoptern, 116kr

Lång dag på jobbet? Jag har haft en lång dag hemmavid och är tämligen uttråkad. Om jag hade varit på kontoret hade jag i alla fall kunnat liva upp dagen för mina kollegor med en sån här minihelikopter! Den är visserligen inte helt lättstyrd, men den flyger rätt fint när man väl har fått ordning på spakar och intrimmning. Helikoptern innehåller ett laddningsbart batteri, som i sin tur laddas av 6 st AA-batterier i fjärrkontrollen. Styrningen sker via IR, men det funkar utan avbrott även i de mest kuperade kontorslandskap (IR-sändaren är rätt stark, så strålarna studsar runt fondväggar och kontorsstolar på ett mycket framgångsrikt sätt).

Dags att slå till? För 115kr flygs helikoptern hem till dig per registrerad försändelse från Hongkong. Den flygs alltså inuti ett flygplan, inte per egen rotor. Klicka på bilden för att handla.



Ja, det blev två mojänger idag. Jag blev inspirerad av IDG.

Inga kommentarer: